Reklama dzieli się na rozmaite typy, jakie kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak też na to do jakiej grupy internautów ma być ona wycelowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wizualną lub audiowizualną, jak także dużo innych, jednakowoż statystyki wskazują wyraźnie, że na ludzi najpoprawniej działa reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jednak nie tylko – wstępuje w to bezsprzecznie też reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim poziomie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk przypuszczalnego klienta albo wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Audyt marki
Ta standardowa reklama pewnie zawsze będzie kultowa, a wszystko w następstwie tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie klientów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, naturalnie przypuszczalnego konsumenta są niesłychanie różne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i niezmiernie poprawnie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a w takim razie jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny typ reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.