Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa?

Jak inaczej namówić do usługi lub produktu aniżeli przekonując potencjalnego kontrahenta, że to, co proponujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Pokazać mu to naturalnie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

Kaizen Media

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz też pozwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego rodzaju reklamy są miarodajną nowością, właśnie dlatego, że poprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Obecnie reklamą interaktywną równie dobrze wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma prawo głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja innymi słowy szansę decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór najlepszych kampanii interaktywnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego typu reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w jakiej chodziło o to, żeby odbiorca w stanie samodzielnie opracować swój prywatny smak deseru, scalając pojedyncze jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni bardzo dobrą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była wydajna musi nie wyłącznie łączyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, by klient, który już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, jaki przyzwoicie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem uprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na stronę internetową czy banner, ale cały cykl narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on dobry technicznie oraz prosty.